Motul 8100 X-clean 5W40 C3 1L

36,09

Opis

Motul 8100 X-clean 5W40 C3 1L

Najwy?szej jako?ci w 100% syntetyczny olej silnikowy zaaprobowany przez wielu producentów samochodów. Opracowany specjalnie do nowoczesnych samochodów o wysokiej mocy silnika, wyposa?onych w silniki benzynowe, Diesla i turbodiesla z bezpo?rednim wtryskiem paliwa i katalizatorami spe?niaj?cymi normy emisji spalin EURO IV i EURO V wymagaj?cymi oleju klasy ACEA C3 o wysokiej lepko?ci HTHS (> 3.5 mPa.s) wyprodukowanego w technologii „Mid SAPS” – o zmniejszonej zawarto?ci popio?ów siarczanowych (? 0,8%), fosforu (0,07 ? x ? 0,09%) i siarki (? 0,3%).Kompatybilny z katalizatorami i Filtrami Cz?stek Sta?ych (DPF). Odpowiedni tak?e do silników benzynowych i Diesla wymagaj?cych oleju klasy jako?ci ACEA A3/B3 lub A3/B4.SPECYFIKACJEACEA C3API SM/CFDOPUSZCZENIABMW Long Life-04MB-Approval 229.51Ford WSS M2C 917AGM-OPEL dexos2Porsche A40Renault RN 0700Renault RN 0710VW 502 00 ,505 00 ,505 01POZIOM JAKO?CI FIAT 9.55535-S2ZALECENIA Hyundai / Kia, Honda, Mitsubishi, Nissan, Suzuki, SSANGYONG…Silniki spe?niaj?ce normy emisji spalin EURO IV i EURO V s? wyposa?one w czu?e uk?ady obróbki spalin. Siarka i Fosfor spowalniaj? dzia?anie katalizatora i mog? spowodowa? uszkodzenie komponentów katalitycznych: niedostateczne oczyszczanie spalin. Popio?y siarczanowe nieodwracalnie blokuj? filtry cz?stek sta?ych co powoduje skrócenie cyklu regeneracji, szybkie starzenie si? oleju, zwi?kszenie zu?ycia paliwa i zmniejszenie mocy silnika.Standard ACEA C3 wymaga od oleju silnikowego wysokiej odporno?ci filmu olejowego oraz parametrów umo?liwiaj?cych zmniejszenie emisji substancji szkodliwych przez wysilone silniki: MOTUL 8100 X-clean 5W-30 zawiera syntetyczne oleje bazowe i okre?lony poziom SAPS, które zapewniaj? doskona?? odporno?? filmu olejowego, zmniejszenie tarcia w silniku i kompatybilno?? z uk?adami obróbki spalin. MOTUL 8100 X-clean 5W-30 zapewnia utrzymanie doskona?ych w?asno?ci smarnych takich jak ochrona przed zu?yciem i odporno?? na wysok? temperatur? co decyduje o niskim zu?yciu oleju przez silnik. Oleje ACEA C3 umo?liwiaj? uzyskiwanie d?ugich przebiegów pomi?dzy wymianami oleju.Wielu producentów pojazdów takich jak FIAT, Hyundai / Kia, Honda, Mitsubishi, Nissan, Renault, SSANGYONG, SUZUKI, … zaleca stosowanie olejów ACEA C3 do wi?kszo?ci swoich pojazdów szczególnie tych wyposa?onych w filtry DPF.Specyfikacja BMW Long Life-04 stawia powa?ne wymagania olejom w szczególno?ci z powodu wspó?pracy z uk?adami Valvetronic i uk?adów wtórnej obróbki spalin. Obejmuje ona wszystkie silniki BMW po 2004 r., a tak?e wszystkie silniki BMW przed 2004 r. gdy? BMW LL-04 jest kompatybilna ze wszystkimi wcze?niejszymi specyfikacjami BMW, takimi jak BMW LL-98 i BMW LL-01.UWAGA: Oleje BMW LL-04 mog? by? stosowane w silnikach benzynowych tylko w krajach Unii Europejskiej, Szwajcarii, Norwegii i Liechtensteinie. Poza tymi krajami nale?y stosowa? oleje klasy BMW LL-01, takie jak MOTUL 8100 X-Cess 5W-40. W przypadku w?tpliwo?ci zapoznaj si? z zaleceniami BMW.Olej zgodny ze standartem FORD WSS M2C 917A wymaganym w samochodach FORD Galaxy 1.9L TDI do r. m. 2006 i dla FORD Ka 1.2L Duratec i 1.3L Duratorq TDCi od rocznika modelowego 2008.Oleje GM-OPEL dexos2™ s? odpowiednie do wszystkich silników Diesla GM-OPEL (tak?e tych z filtrami DPF) i dla wi?kszo?ci silników benzynowych od rocznika modelowego 2010. GM-OPEL dexos2™ w pe?ni zast?puje poprzednie specyfikacje GM: GM-LL-A-025 (Benzyna) i GM-LL-B-025 (Diesel).Specyfikacja MB 229.51 wymaga od oleju spo?ród wielu innych powa?nych ogranicze? zmniejszonej zawarto?ci popio?ów siarczanowych, fosforu i siarki w celu zapewnienia kompatybilno?ci z uk?adami wtórnej obróbki spalin stosowanych w samochodach MERCEDES. Olejów MB 229.51 nale?y u?ywa? w niektórych silnikach benzynowych MERCEDESA, i we wszystkich silnikach Diesla wyposa?onych w filtry DPF a tak?e w poprzednich konstrukcjach.Specyfikacja Porsche A40 wymaga niezwykle wysokiej odporno?ci na ?cinanie od oleju silnikowego. Ta specyfikacja dotyczy wszystkich silników Porsche, poza Cayenne V6 i silników Diesla (dla tych konkretnych silników nale?y u?ywa? olejów dopuszczonych przez Porsche zgodnie ze specyfikacj? C30, takich jak olej MOTUL 8100 X-clean + 5W-30).Renault opracowa?o wymagania RN0700 i RN0710 dla olejów silnikowych, które b?d? mog?y pracowa? w najwy?szych obci??eniach cieplnych a tak?e sprosta? ograniczeniom stawianym przez nowoczesne uk?ady obróbki spalin (TWC, DPF). Standard RN0700 stosuje si? do wszystkich wolnoss?cych silników benzynowych (z wyj?tkiem Renault Sport) z grupy Renault (Renault, Dacia, Samsung).Specyfikacja RN0700 dotyczy równie? wszystkich silników Diesla Renault 1.5 dCi bez filtrów cz?stek sta?ych DPF o mocy poni?ej 100 KM i wymianami oleju w przedziale 12 miesi?cy i 20 000 km.Standard Renault RN0710 stosuje si? do wszystkich turbodo?adowanych silników benzynowych, Renault Sport i silników Diesla bez DPF Grupy Renault (Renault, Dacia, Samsung).Specyfikacja RN0710 nie ma zastosowania do samochodów RENAULT wyposa?onych w silniki Diesla 1.5 dCi bez filtrów DPF o mocy ni?szej ni? 100 KM i wymianami oleju w przedziale 20 000 km i 1 roku, które wymagaj? oleju RN0700.Do silników 2,2 dCi z DPF nale?y u?ywa? tylko oleju RN0710, a nie RN0720.Specyfikacjia VW 502 00 i VW 505 01 wymaga doskona?ych w?a?ciwo?ci czyszcz?cych i dysperguj?cych, wysokiej odporno?ci filmu olejowego na przeniesienie obci??e? oraz znakomitej odporno?ci na wzrost lepko?ci spowodowany przedostawaniem si? sadzy w celu spe?nienia wymaga? wi?kszo?ci silników benzynowych i silników Diesla szczególnie z bezpo?rednim wtryskiem paliwa (Z wyj?tkiem silników VW z pompowtryskiwaczami, które wymagaj? oleju klasy VW 505 01 takich jak MOTUL SPECIFIC 505 01 502 00 5W-40 lub MOTUL 8100 X-clean 5W-40). Uwaga, nie nale?y u?ywa? oleju MOTUL 8100 X-clean 5W-40, gdy wymagane s? oleje VW 504 00 lub VW 507 00, w tym przypadku nale?y stosowa? olej MOTUL 504 00 507 00 5W-30 lub MOTUL 8100 X-clean + 5W-30.Poziom jako?ci FIAT 9.55535-S2 nak?ada na olej silnikowy zarówno wymagania standardów ACEA C3 i klasy lepko?ci 5W-40 w celu doskona?ego smarowania wszystkich silników benzynowych FIAT, ALFA-ROMEO, LANCIA wyprodukowanych od lipca 2007 roku.ZALECENIAWymiana oleju: zgodnie z zaleceniami producenta samochodu i warunkami jazdy. Nie miesza? z olejami nie spe?niaj?cymi wymaga? ACEA C3. Przed zastosowaniem sprawd? wymagania producenta pojazdu.W?A?CIWO?CIKlasa lepko?ci SAE J 300 ……………5W-40G?sto?? w 20°C ASTM D1298 ………0.845Lepko?? w 40°C ASTM D445 ………..84,7 mm²/sLepko?? w temperaturze 100°C ASTM D445 …..14,1 mm²/sLepko?? HTHS w 150°C ASTM D4741 ……………3,6 mPa.sWska?nik lepko?ci ASTM D2270 …………………..172Temperatura p?yni?cia ASTM D97………………. -39°CTemperatura zap?onu ASTM D92 ………………….234°CPopió? siarczanowy ASTM D874…………………… 0,80% masyTBN ASTM D2896 …………………………………….7,5 mg KOH/g

Motul: Oleje silnikowe

fiat tipo cena nowego, yamaha raider, przekroczenie prędkości o 50, ursus 5314 otomoto, alfa 159

yyyyy